Stolthet

Många tjejer i min ålder bryr sig alldeles för mycket om hur dom själva ser ut och glömmer att faktiskt ha roligt. Ät pyttelite så man får dom smalaste benen och plattaste magen. Allt för att killarna ska tycka att man är snyggare. I alla fall så tror jag att det är. Men ska killarna verkligen få styra vårta liv så? Den gången man blir tillsammans med någon ska väl den personen älska än för den man är, inte för den man blivit för hans skull?

Man missar också dom där yber mysiga myskvällarna med polarna när man bara ligger och kollar på tv och äter godis. Bara för att se bra ut. Man plågar bara sigsjälv om du frågar mig. Vi är bara barn och godis finns lixom till för vår skull. Ät bara i lagom mängd!

Men om man är sådär pinnsmal, vadå blir man mer omtyckt då? Visst, så kanske det är. Men jag kan lova er alla att insidan faktiskt tar över utsidan rätt fort.

Jag säger inte att det är rätt att sitta hemma och tjocka sig hela dagarna, absolut inte. För det är inte heller hälsosamt. Man måste väga upp detdär rätt. Träna regelbundet och äta lagom mycket onyttigt. Det är så balansen ska vara.

 Bantning tycker jag också är helt fel. GI-metoden och alla dom där olika sakerna. Bull shiit om ni frågar mig. Lösningen är enkel; börja träna regelbundet och ät nyttigt och lagom mycket. Det är svaret till en frisk och ren kropp.

När man går in på tex. Kissis blogg och ser hut hon ser ut. Hon som är en sån stor förebild för så många småtjejer. Det är just därför jag har fått inspiration att skriva av mig lite på dethär sättet. Det är inte fint att vara pinnsmal. Det måste ni förstå. Om ni bryr er så mycket om vad killar gillar så kan jag lova er, hällre lite mull än ett benrangel! Alla borde erkänna att hon verkligen inte är snygg. Och hennes bomber till bröst är fan för stora. Det tror jag faktiskt många killar tycker.

Jag tycker att man ska vara nöjd med den kropp man har, och om man vill ändra något på sin kropp ska man göra det på rätt sätt. Men kom alltid ihåg; det är insidan som räknas


Postat av: amanda

bra skrivet rutis <3

2011-05-20 @ 15:40:59
URL: http://amandaostergren.blogg.se/
Postat av: Lina

Så jävla rätt

2011-05-20 @ 23:07:57
URL: http://linawaldenstam.blogg.se/
Postat av: mamsen

Va stolt jag är över dig! Du har helt rätt inställning. Kram Mamsen

2011-05-21 @ 08:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommenterar du ofta?

MSN

Blogg

Och vad vill du då?

Trackback
RSS 2.0