Brutet lillfinger o hjärnskakning

Nu är jag hemma från Bromma. Sitter nyduschad hemma med Adam, min lillebrorsa, nej men våra familjer är bra kompisar! Fast nu ska han ut och träffa en kompis, dissad, känns hårt. Nej då, har ju min kära data, och efterätten som snart är klar!
Matcherna gick sådär. Skriver resultatet snart men jag är ändå nöjd för vi spelade riktigt bra, bara att vi inte fick in bolljäveln. Vi är ju inte alls vana vid innomhusfotboll. Spelade dock bara 1 1/2 match, kan berätta snart varför. Rubriken är en ledtråd.  

Resultaten;

Bajen-Örby 2-1
Aspudden-Örby 1-0
Enskede-Örby 0-1
Bp-Örby 1-0

Som ni ser förlorade vi 3 och vann 1. Vann mot Enskede i allafall och det tycker jag va riktigt kul! Men vi kom sist i cupen men som tur va var det bara en vänskapscup.

Juste, ni kanske undrar va rubriken står för och det kan jag berätta nu. Den andra matchen mot Aspudden hände en liten olycka. Jag springer upp från backposition med bollen och precis när jag ska skjuta på mål får jag en tackling i ryggen så jag ramlar frammåt. Jag glider mot väggen med huvudet före och slår i huvet och mitt lillfinger kommer i klämm på något sätt. Så jag får en hjärnskakning och mitt lillfinger, de trodde vissa va brutet. Det trodde jag själv också. Jag kunde verkligen inte röra det och de va hela blått och blodsprängt under skinnet lixom. Kommer säkert att tappa nageln. Men i allafall, så jag kunde inte spela något mer. Satt bara och mådde illa, frös och va trött, som man blir av hjärnskakning. Men, det va ej brutet för sen helt plöttsligt när jag skulle sätta på mig min sko kan jag räta ut mitt finger, helt, så det va inte brutet. Den hade typ låst sig så helt plötsligt försvann det. TUR! Men det är fortfarande blått och gör skit ont. Tur att jag inte åka till sjukhuset som alla vuxna ville i allafall, eftersom det bara va en låsning lixom. Så nu sitter jag i min säng med ett dött finger och en stor bula i huvet. Hjärnskakningen känns mycket bättre i allfall!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommenterar du ofta?

MSN

Blogg

Och vad vill du då?

Trackback
RSS 2.0